(( زیارت شهر می شود )) عنوان مطلبی بود که از وبلاگ روشنگر خواندم .

واقعا مقاله جالبی بود هرچند برای روستای زیارت کمی زود باشد . موضوع از این نظر جالب است که علاوه بر اینکه دیدگاه بلند نویسنده را در خصوص آینده  زیارت می رساند به این مطلب مهم هم اشاره دارد که یکی از عوامل مهم در پیشرفت هر آبادی ارتباط آن با سایرین  و محل تردد است.

خانه خدا هم ابتدا توسط حضرت ابراهیم (ع) در یک بیابان بی آب و علف ساخته شد و علاوه بر مشیت پروردگار که بر حکمت است مهمترین عامل پیشرفت آن قرارداشتن در محل تردد کاروانهای تجاری بود.

به هر حال کشیده شدن روستا بطرف جاده همجوار زیارت که خط ارتباطی با مرکز استان و شهر تجاری گناوه و از آن سمت استان خوزستان است ، می تواند نقطه عطفی جهت پیشرفت مردم  و روستا باشد.

متاسفانه تاکنون اهالی حتی به فکر راه انداختن یک دکه کوچک و یا مکان آبادی هم در کنار چهار راه زیارت  نبوده اند . کاش از آب جوی کنار جاده می شد بیشتر استفاده کرد و مانند نخلستان آبپخش ، روستای زیارت هم ایستگاهی جهت استراحت و توقف مسافران در ایام  نوروز وشناساندن بیشتر روستا بهره بیشتری جست.

بعنوان مثال  روستای دهقاید توسط کمربندی و اتصال به جاده مهم بوشهر شیراز و همچنین به دلیل همجواری و چسبیدن به شهر برازجان ، به چه امتیازاتی نرسیده است . ویا شهرهایی که تا دیروز روستا بودند و با افزایش جمعیت و بهره برداری از جاده شهر شدند.این هم می تواند یک فکر خوب و شروع خوب باشد .البته ایجاد جاذبه در ورودی زیارت( چهاراه) از وظایفی است که باید با تشویق  و راهکار و فراهم نمودن زمینه توسط  زحمت کشان شورا و دهیار ی زیارت انجام گیرد .ایجاد نمازخانه بین راهی ، ساخت پمپ بنزین ، ایجاد قهوه خانه ، برپایی دکه های کوچک فروش محصولات تولیدی مانند خارک - رطب و خرما و هندوانه  ، و غیره..